Digitaal ondertekenen met Power Automate
Met Power Automate kun je slim processen automatiseren (‘Robotic Proces Automation’).
Voeg in Power Automate eenvoudig een stap toe voor digitaal ondertekenen.


De Power Platform Connector van PKIsigning is door Microsoft gecertificeerd en staat in de store.
Je kunt deze direct gebruiken in het Power Platform: Power Automate, Logic Apps, Power Apps en Copilot Studio.
Geautomatiseerd digitaal ondertekenen met Power Automate
Power Automate is een cloudgebaseerde workflowtool van Microsoft waarmee je processen en taken kunt automatiseren tussen verschillende apps en diensten — zonder dat je hoeft te programmeren. PKIsigning sluit naadloos aan op het Power Automate door de speciale gecertificeerde Microsoft-connector. Binnen Power Automate vind je standaard bouwblokken van PKIsigning!
Wat kun je ermee?
Met Power Automate kun je o.a.:
- Automatisch (in bulk) documenten creëren op basis van templates en invulformulieren
- Bestanden verplaatsen tussen SharePoint, OneDrive, en andere systemen
- Documenten (in bulk) automatisch uploaden naar PKIsigning voor veilig delen of voor digitaal ondertekenen
- Notificaties instellen bij gebeurtenissen (zoals een afwijzing of succesvolle ondertekening)
- Documenten weer automatisch downloaden na ondertekening
Bekijk ook deze pagina’s:
Hoe werkt een digitaal ondertekenproces in Power Automate
Je kunt direct starten met digitaal ondertekenen van documenten met Power Automate, het is een standaard aanwezige functie binnen zowel PKIsigning als Microsoft. Zorg dat je een account hebt bij Microsoft 365 (voorheen bekend als office 365) en PKIsigning.
Stap 1
Ga naar Microsoft Power Automate en start met een voorbeeld stroom of begin een nieuwe, blanco, stroom.
Stap 2
Zoek in het actiescherm van een stap naar ‘PKIsigning’ en gebruik deze standaard bouwstenen. Zie onderstaand voorbeeld.
Stap 3
Test je stroom voordat je die in gebruik neemt. Daarna ben jij klaar en laat je Power Automate het werk voor je doen!
Een voorbeeld van processtappen in een stroom:
- Maak een Word-document met de stap ‘Populate a Microsoft Word template’
- Zet het bestand op SharePoint met de stap ‘Create file’
- Haal metagegevens op van het bestand via ‘Get file content’
- Voeg de stap ‘Create request’ toe van PKIsigning
- Maak het document aan bij PKIsigning via ‘Create document’
- Voeg ondertekenaars toe via ‘Create actor’.
- Herhaal stap 5 en 6 als je meer documenten en/of ondertekenaars wilt toevoegen
- Verzoek het totale verzoek naar PKIsigning met de stap ‘Send request’
Hulp nodig? Informeer bij ons salesteam naar de QuickStart gids.
Voordelen van digitaal ondertekenen met Power Automate en PKIsigning
Er zijn een aantal praktische voordelen van deze integratie. De drie belangrijkste voordelen zetten we voor je op een rij:
Toegankelijk voor niet-techneuten
Klik zelf je proces in elkaar door het toevoegen van standaard bouwstenen.
Je hebt geen kennis nodig van API’s.
Betrouwbare EU-software
Integreer met betrouwbare Europese software voor digitale (gekwalificeerde) handtekeningen.
Gecertificeerd door Microsoft.
Robotics & Copilot Studio
Organiseer je werk slimmer door moderne tools & AI in te zetten. Bespaar tijd en voorkom fouten bij handmatig werken.
Experts in digitaal ondertekenen
PKIsigning is software voor het veilig, rechtsgeldig en eenvoudig digitaal ondertekenen van documenten. Het biedt uitgebreide mogelijkheden.
Idealiter gebruik je de software in combinatie met andere software binnen jouw organisatie, zoals de software van Power Automate. Door dit te koppelen heb jij een geïntegreerd bedrijfsproces!
Ons betrokken team denkt graag met je mee op basis van jouw applicatielandschap.
Drie andere voordelen:
- Betrouwbare elektronische handtekeningen
- Software van Europese bodem
- Unieke branchespecifieke functies

Download gratis de complete PDF-gids
- Wat je moet weten voordat je start met digitaal ondertekenen.
- De top 10 meest voorkomende uitdagingen en oplossingen.
- Ruim 17 pagina’s met toelichtingen en achtergronden.
- Inclusief processchema en drie handige bonustips!
