Procesrobotisering: bedrijfsprocessen versnellen met digitale ondertekening
Hoe je direct tijdwinst behaald met Power Automate + voorbeeld om zelf te testen
Donderdag 19 oktober 2023
In een tijdperk waarin organisaties worstelen met personeelstekorten, is het belangrijker dan ooit om te kijken waar je winst kan boeken bij het versnellen en optimaliseren van bedrijfsprocessen. Dit is waarom Robotic Process Automation (RPA) steeds meer in de belangstelling staat. Met praktische hulpmiddelen en het digitaliseren van onderdelen uit je bedrijfsproces, kun je oplossingen creëren die direct meerwaarde opleveren op de werkvloer.
RPA: Een nieuwe kijk op automatisering
RPA, ofwel Robotic Process Automation, is technologie die het mogelijk maakt voor jouw organisatie om repetitieve taken te automatiseren. Hierdoor kan je efficiënter werken, kosten besparen en je richten op meer waardevolle taken binnen de organisatie. RPA is niet alleen weggelegd voor techneuten, want steeds vaker komen er eenvoudige online hulpmiddelen op de markt. Eén voorbeeld daarvan is Microsoft Power Automate. Gebruik je Microsoft (voorheen Office) 365? Dan beschik je als gebruiker al over dit hulpmiddel voor RPA. Log maar eens in via make.powerautomate.com
Begin met documentprocessen
Binnen alle organisaties komen documentprocessen voor, ze maken doorgaans onderdeel uit van cruciale bedrijfsprocessen. Of het nu gaat om contracten, overeenkomsten of andere belangrijke documenten, vaak komt hier ook ondertekening bij kijken. Zowel het opstellen als laten ondertekenen van documenten, zijn tijdrovende processen waar in de praktijk veel handwerk bij komt kijken. Als je begint met RPA zijn documentcreatie en digitaal ondertekenen dus makkelijke voorbeelden om aan te pakken.
De Power Automate Connector van PKIsigning
PKIsigning begrijpt het belang van soepele en gestroomlijnde bedrijfsprocessen. Daarom hebben we onlangs een speciale connector ontwikkeld voor bedrijven die hun processen willen robotiseren met behulp van low-code oplossingen. Deze Microsoft Power Automate-connector, stelt je in staat om je documentprocessen te automatiseren, van het creëren van documenten tot het verkrijgen van digitale handtekeningen. Stel documenten automatisch samen en stuur geautomatiseerd een ondertekenverzoek uit naar je collega of klant. Met deze connector bespaar je niet alleen tijd en middelen, maar verbeter je ook de nauwkeurigheid en consistentie van je documentprocessen.
De connector is voor iedereen gratis te gebruiken en beschikbaar in de Microsoft-store.
Vier voorbeelden: ervaar zelf hoe het werkt!
Om beter te begrijpen hoe het werkt, heeft PKIsigning een voorbeeld klaargezet. Je kunt hierbij simuleren hoe je een arbeidscontract, offerte of opdrachtbevestiging, bruikleenovereenkomst of geheimhoudingsovereenkomst creëert en razendsnel kan ondertekenen.
Het voorbeeld maakt gebruik van Microsoft Forms, Microsoft Power Automate en PKIsigning. Nadat het formulier is ingevuld, wordt een sjabloon-document gevuld met de waarden uit het formulier. Daarna wordt er een PDF van gecreëerd die via het platform van PKIsigning wordt verzonden naar de opgegeven ondertekenaar.
→ Probeer zelf: maak binnen één minuut een arbeidscontract, offerte of opdrachtbevestiging, bruikleenovereenkomst of geheimhoudingsovereenkomst inclusief ondertekening via www.pkisigning.nl/rpa/
Start met innoveren
In een wereld die steeds meer digitaliseert en waar personeelstekorten een realiteit is, biedt procesrobotisering een mooie kans. Door te investeren in RPA en moderne oplossingen voor digitale ondertekening, positioneer je je organisatie voor succes in een competitieve markt.